Σάββατο, 21 Μαρτίου 2015

Το τραμ της Θεσσαλονίκης και εντυπωσιακές φωτογραφίες από το παρελθόν της

loading...


Ευρωπαϊκή πόλη με 11 γράμματα. Έχει θάλασσα και τραμ... 

Ο αέρας είναι κοσμοπολίτικος και σίγουρα δροσερός λόγω της θαλασσινής αύρας. Το τράμ που έκανε στροφή και τέρμα στο τότε Φλοκάκι στην Αγίου Μηνά,  ξαναβγαίνει στην Τσιμισκή. 



28 Μαΐου 1893, η Βελγική Εταιρεία «Τροχιοδρόμου και Ηλεκτροφωτισμού Θεσσαλονίκης», βγάζει το πρώτο τραμ στους δρόμους της πόλης. Στις 27 Ιουλίου του 1957, το τραμ που διασχίζει την Εγνατία εκτελεί το τελευταίο θορυβώδες δρομολόγιό του.... 



Το τραμ χαρακτήρισε μια ολόκληρη εποχή και σήμερα  ξαναζεί μέσα  από τα φίλμ που αναρτούν οι νοσταλγοί της παλιάς πόλης στο διαδίκτυο. Βλέπουμε σκηνές από μια πόλη φιλική, με πολλούς πεζούς και ελάχιστα αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης. Αρχικά, το τράμ ήταν ιππήλατο, αλλά  στη συνέχεια, το 1908, έγινε ηλεκτροκίνητο. Παραγγέλθηκαν από βελγικό εργοστάσιο 30 οχήματα, τα οποία ανέπτυσσαν ταχύτητα 15 με 20 χλμ την ώρα.  ... 



Σύμφωνα με τους φίλους της ομάδας  «Άγνωστη Θεσσαλονίκη», που τεκμηριώνουν τις παλιές φωτογραφίες, οι γραμμές του τραμ στην Εγνατία ήταν ένα επίπεδο πιο πάνω από τον ασφαλτοστρωμένο δρόμο και είχαν κανονικά ρείθρα πεζοδρομίου. Ετσι, δεν υπήρχε περίπτωση τα οχήματα να μπούν ή να διακόψουν την πορεία του τραμ. Οι κολόνες που κρατούσαν τα καλώδια του τραμ, είχαν σχήμα σταυρού και ήταν από χυτοσίδηρο μασίφ μαντέμι σκαλιστό. Ήταν περίπου ίδιες μ” αυτές της παραλιακής λεωφόρου Νίκης, που έμειναν στη θέση τους περισσότερα χρόνια. Ο ίδιος δρόμος, λίγα χρόνια αργότερα, παρουσίαζε αυτήν την εικόνα, χωρίς το τραμ που ξηλώθηκε βιαστικά.... 



Το κτήριο στην γωνία πίσω απο το τράμ είναι το μόνο που υπάρχει σήμερα. Η Θεσσαλονίκη, όπως και η Αθήνα έπεσαν σε λάθος χέρια και ατύχησαν. Διασταύρωση Τσιμισκή και Βενιζέλου, περίπου το 1955. 







Φωτογραφίες "Άγνωστη Θεσσαλονίκη" 


ΠΗΓΗ: mixanitouxronou.gr