Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2016

Διευθυντής ετών 19 - O νεότερος διευθυντής ραδιοφωνικού σταθμού είναι στη Θεσσαλονίκη

loading...
Διευθυντής ετών 19 - O νεότερος διευθυντής ραδιοφωνικού σταθμού είναι στη Θεσσαλονίκη
Από μικρό παιδί τριγυρνούσε στα ραδιόφωνα για να δει πως γίνεται μια ραδιοφωνική εκπομπή. Γρήγορα, έφτιαξε τον δικό του διαδικτυακό σταθμό, ο οποίος βραβεύτηκε ως ο καλύτερος και μετά από πολύ δουλειά, πλέον κατέχει τον τίτλο του νεαρότερου διευθυντή ραδιοφώνου στην Ελλάδα.
Συνέντευξη στον Θεολόγο Ηλιού 

Ο Κώστας Μήρτσος, είναι μόλις 19 ετών και είναι ο διευθυντής του ραδιοφωνικού σταθμού North 98 στη Θεσσαλονίκη. Το successstory του αποτελεί ένα παράδειγμα πως όποιος προσπαθεί και κάνει αυτό που αγαπάει με πάθος και αφοσίωση, πάντα πετυχαίνει! Ο Κώστας Μήρτσος, λατρεύει την ιεροτελεστία του ραδιοφώνου και όχι τόσο να μιλάει στο μικρόφωνο. «Μου αρέσει πιο πολύ να είμαι πίσω στη παραγωγή και όχι να είμαι μπροστά από το μικρόφωνο και να μιλάω στους ακροατές, πράγμα που είναι δύσκολο φυσικά. Μου αρέσει να στήνω το πώς θα βγει κάτι έξω, να οργανώνω, να επιλέγω την θεματολογία, τις εκπομπές και να προσέχω τις μουσικές επιλογές».
Η πρώτη του επαφή με το ραδιόφωνο 
«Μου άρεσε από μικρός να ακούω ραδιόφωνο και αναρωτιόμουν πως γίνεται όλο αυτό. Σε ηλικία 13 ετών, πήρα την απόφαση να προσπαθήσω, να δω πως βγαίνει μια εκπομπή πηγαίνοντας σε ένα ραδιόφωνο. Η πρώτη εκπομπή που παρακολούθησαν ήταν στο ΖΟΟ, με την Άννα Πρίγγα, μου άρεσε πάρα πολύ και μου έδωσε κίνητρο» αφηγείται ο Κώστας Μήρτσος στο Seleo, σχετικά με την πρώτη του επαφή με το ραδιόφωνο. Πολύ γρήγορα του έγινε συνήθεια, να πηγαίνει σε διάφορους ραδιοφωνικούς σταθμούς της πόλης και να παρακολουθεί την διαδικασία που γίνεται για να βγει μια εκπομπή στον αέρα. Μάλιστα, πολλές φορές έκανε και κοπάνες από το σχολείο για να πηγαίνει στα ραδιόφωνα.
10428665 10203755965845074 3215647104942633212 n
Δεν άργησε να έρθει, μια ιδέα από έναν φίλο του, που θα τον ενθουσίαζε, όμως σίγουρα αρχικά δεν φαντάζονταν και ο ίδιος που μπορεί να φτάσει αυτή η ιδέα. «Το 2012, ένας φίλος μου πρότεινε να κάνουμε ένα διαδικτυακό ραδιοφωνικό σταθμό. Η ιδέα μου άρεσε και αμέσως έκανα ο,τι χρειαζόταν για να το πραγματοποιήσουμε. Είχαμε ένα μικρόφωνο στο σπίτι μας και κάναμε από εκεί εκπομπές. Αρχικά στο ραδιόφωνο αυτό έκανε δυο ώρες εκπομπή ο φίλος μου και δυο ώρες εγώ και λέγαμε να συντονιστούν όλοι οι φίλοι μας για να γίνουμε  μια μεγάλη παρέα. Στη συνέχεια, μάζεψα πολλούς παραγωγούς, από όλη την Ελλάδα που έκαναν και αυτοί εκπομπή από το σπίτι τους, δημιουργώντας ένα 12ωρο πρόγραμμα».
Το webradio του έτρωγε όλη την ημέρα, καθώς έφτιαχνε συνεχώς την playlist’sκαι προσπαθούσε συνεχώς να το εξελίξει. Όλη μέρα καθόταν στο σπίτι και δοκίμαζε νέα πράγματα και νέες σειρές τραγουδιών, με την μητέρα του πολλές φορές να τον παροτρύνει να βγει έξω, αλλά ο ίδιος να αρνείται. Οι κόποι του όμως ανατμήθηκαν με ένα βραβείο. «Το 2013 τοExtremeDjRadio, βραβεύτηκε ως το καλύτερος webradio. Βράβευσαν την οργάνωση μας, την ποιότητα, τις μουσικές επιλογές, το στήσιμο, όλα».
Η «μεταφόρα» του στα ερτζιανά
Το 2012, όταν άκουσε πως θα ανοίξει ο καινούριος ραδιοφωνικός σταθμός,  North, αμέσως έστειλε βιογραφικό, για να συμμετέχει στο νέο σταθμό. «Ένιωσα ότι έχει ένα όριο το web radio και ότι με περιορίζει, ήθελα σίγα σιγά να πάω στα fm. Ο North στην αρχή δεν είχε εκπομπές και με πήρανε, καθώς ήθελαν κάποιον που να ασχολείται με ταsocialmedia. Στην αρχή στο North, ασχολιόμουν μόνο με αυτό, δεν έκανα τίποτα άλλο. Όμως μετά το βραβείο του web radio που είχα δημιουργήσει, ο ιδιοκτήτης του σταθμού, μου πρότεινε να φτιάχνω τις playlist του σταθμού».
Ο Κώστας Μήρτσος, ακόμα θυμάται την στιγμή που του έκαναν  την πρόταση να φτιάχνει την playlistτου σταθμού. « Όταν μου πρότειναν να κάνω τις playlist’sτου σταθμού, τότε ως πιτσιρικάς, πήρα ένα χαμόγελο που δεν περιγράφεται. Έκανα το χόμπι μου επάγγελμα. Δεν υπάρχει κάτι καλύτερο για μένα, αυτό που αγαπάς, αυτό που σ’ αρέσει να το κάνεις επάγγελμα και να είσαι αφοσιωμένος σε αυτό. Δεν έχω πει ποτέ  "ωχ, πως θα πάω πάλι στην δουλειά", πάντα μπαίνω στο γραφείο με χαρά».
Η πρόταση να γίνει διευθυντής του Νorth 98 
Αυτόνομα ο Κώστας, άρχισε να παίρνει πρωτοβουλίες και οι δραστηριότητες του να μην σταματούν μόνο στην δημιουργία μιας playlist. Ο ιδιοκτήτης του σταθμού, Ανδρέας Πάτσης. παρατηρούσε την δραστηριότητα του, καθώς είχε αναλάβει περισσότερες αρμοδιότητες, από ότι του είχαν αναθέσει. Δούλευε χωρίς οράρια και περιορισμούς και αυτό για ακόμη μια φορά, του βγήκε σε καλό.  Μετά το φετινό καλοκαίρι, ήρθε και η μεγάλη πρόταση. «Κάνοντας μια από τις καθιερωμένες συναντήσεις μας και αναλύοντας την πορεία του σταθμού, ο Ανδρέας Πάτσης, παρατήρησε την άνοδο σε όλους τους τομείς στο ραδιόφωνο, καθώς και την δουλεία που κάνω. Σε γενικό πλαίσιο, ο Ανδρέας Πάτσης, είναι ένας άνθρωπος που δίνει ευκαιρίες σε νέους ανθρώπους,  ώστε να αναδείξουν το ταλέντο και την αγάπη τους για το αντικείμενο που ασχολούνται.  Έτσι, εκτός από τις playlist’s,  μου ανέθεσε να αναλάβω ολόκληρο τον σταθμό στην πλάτη μου, ορίζοντας με διευθυντή στο North 98. Τον ευχαριστώ πολύ για την ευκαιρία που μου έδωσε».
Φυσικά ο Κώστας Μήρτσος δέχτηκε και ο ιδιοκτήτης του σταθμού τον εμπιστεύτηκε ως διευθυντής του σταθμού, αν και δεν του αρέσει αυτός ο τίτλος.  «Εμένα ο τίτλος διευθυντής δεν μου αρέσει. Προτιμώ και μου αρκεί η λέξη υπεύθυνος, γιατί στην ουσία αυτό είμαι, υπεύθυνος για τον σταθμό. Δεν είμαι αυτός που θα κάτσει σε ένα γραφείο και θα δίνω διαταγές. Τρέχω μαζί με την ομάδα».  Και τρέχει από το πρωί μέχρι το βράδυ, ακόμα κοιμάται και μέσα στο σταθμό. «Έχει τύχει να έχω έρθει 8 το πρωί και να φύγω 10 το βράδυ, ενώ έχει τύχει και να κοιμηθώ μέσα στο σταθμό, πάνω σε μια καρέκλα. Ο λόγος ήταν, ότι είχα τελειώσει 12 το βράδυ την δουλειά μου και  αν πήγαινα σπίτι, σίγουρα δεν θα ξυπνούσα να ερχόμουν το πρωί, οπότε αποφάσισα να κοιμηθώ στο σταθμό, γιατί πρέπει να είναι κάποιος από πολύ νωρίς στο σταθμό».
10489845 10205586103437370 2216458262090854002 n
H ηλικία, οι συμπεριφορές του χώρου και το «ταβάνι»...
Αν και είναι σε μικρή ηλικία σε ένα δύσκολο χώρο, ο Κώστας Μήρτσος ποτέ δεν αντιμετώπισε περίεργες συμπεριφορές προς τον ίδιο. «Ποτέ δεν έχω αντιμετωπίσει περίεργη συμπεριφορά λόγω ηλικίας. Όταν μιλάμε τηλεφωνικά δεν καταλαβαίνουν κάτι, όταν συναντιόμαστε από κοντά ξαφνιάζονται, ωστόσο έχει προηγηθεί μια ήδη  τηλεφωνική επικοινωνία και υπάρχει εμπιστοσύνη. Επίσης, ως διευθυντής προγράμματος παλαιότερα, είχα γνωρίσει πάρα πολύ κόσμο και με γνώριζαν ήδη όταν έγινα γενικός διευθυντής». Τρικλοποδιές σίγουρα υπάρχουν στο χώρο και σίγουρα υπάρχουν και αυτοί που τον πλησιάζουν για όφελος τους.« Έχει τύχει να έρθει ένας μάνατζερ, και να μου πει πως θέλει να με συμβουλέψει γιατί είμαι μικρός. Στην ουσία όμως ήθελε να προωθήσει τους δικούς του καλλιτέχνες, μέσω της ραδιοφωνικής συχνότητας του North». Ωστόσο έχει πολλούς ανθρώπους που τον υποστηρίζουν και τον συμβουλεύουν.
Στην ερώτηση μου, αν έπιασε νωρίς «ταβάνι», παίρνοντας την θέση του διευθυντή στα 19 του, μου απάντησε πως το ίδιο αναρωτιόταν και ο ίδιος. «Και εγώ το σκέφτηκα αυτό. Εγώ ναι έφτασα ταβάνι, αλλά πλέον μπαίνεις στην σκέψη ότι προσπαθείς να ανέβεις και εσύ μαζί με τον σταθμό, που έχει ακόμα πορεία μπροστά του. Μπορεί η θέση μου να έχει πιάσει ταβάνι, αλλά σπρώχνω το ταβάνι για να πάει προς τα πάνω μαζί με τον σταθμό. Δεν έχω κάτσει κάτω από το ταβάνι και περιμένω».
mirtsos
Το όραμα του για τον North 
Ο North από την 1 Νοεμβρίου συνεργάζεται με το ραδιόφωνο Sfera102,2 της Αθήνας και συντονιστής της συνεργασίας αυτής είναι ο Κώστας Μήρτσος. «Σαν σταθμός ανεβαίνουμε πολύ γρήγορα, μετά με την συνεργασία μας με τοSfera, ο οποίος έχει πολύ μεγάλη δυναμική και την έχει αποδείξει στην Αθήνα. Ωστόσο είναι δύσκολο, καθώς όσα ραδιόφωνα έχουν έρθει από την Αθήνα έχουν δυσκολευτεί να κατακτήσουν μια καλή θέση στη Θεσσαλονίκη. Εμείς μέσα σε 2,4 μήνες πιστεύω πως πάμε αρκετά καλά, αλλά αυτό θα το δείξει η πορεία μας».
Στόχος του για τον σταθμό είναι να καταφέρει να τον ανεβάσει όσο πιο ψηλά γίνεται και να γίνει μια συνήθεια των Θεσσαλονικιών, ενώ σημαντικό θεωρεί να είναι μια παρέα με όλους τους συνεργάτες του. «Θέλω να είμαστε παρέα με τους συνεργάτες μου, να μην έρχονται άνθρωποι εδώ να κάνουν την εκπομπή τους 2 ώρες και να φεύγουν. Αυτό το έχουμε καταφέρει, επικρατεί πολύ ωραίο κλίμα εδώ μέσα, γιατί την όρεξη μου και την ενέργεια προσπαθώ να την μεταδώσω στα παιδιά που δουλεύουν εδώ. Θέλουμε να γίνει η συντροφιά και τρόπος ζωής των ακροατών οNorth . Δεν είναι εύκολο αλλά θα είναι πολύ ικανοποιητικό όταν το καταφέρουμε».
seleo.gr